BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

ISTERI & ANAK BONGSUKU

ISTERI & ANAK BONGSUKU
Yang nampak baju hijau bersongkok tu sayalah

Coretan Kesedaran Untuk Cerminan Diri Sendiri

My photo
Dari Rengit ke Sungai Petani, Menetap di Ulu Tiram bersama isteri dan 4 anak, Malaysia
Pengacara Majlis, Trainer Pengacara Majlis, Pengurusan Acara, Pengucapan Awam, Team Building, Kepimpinan, Penyeliaan, Motivasi Diri dan Kumpulan dan Perunding Program Tunas Bistari, Didik Bistari dan Siswa Bistari anjuran JCORP

10 September, 2009

Masa nilah kereta meragam

Hari Sabtu lepas, Toyota Unser saya rosak di Giant Pelentong. Masa pergi tak ada masalah, bila nak balik tak mau hidup. Saya pun panggil mekanik yang biasa saya hantar kereta untuk servis. Dapat dihidupkan tapi kena bawa ke bengkel untuk pemeriksaan lanjut sebab enjinnya macam lari 'tuning'nya. Petang tu, tak siap. Kena tunggu hari Ahad. hari Ahad pun tak siap. Hari Isnin pun tak siap. Hari selasa, bengkel tutup pulak. Tadi, bila pergi ke bengkel, mekanik tu menyerah kalah dan mengatakan kereta ni kena hantar pusat servis Toyota. Aduhai...kena periksa menggunakan komputer. Toyota ni pulak kena buat temujanji. Hari Khamis dah penuh, dapat temujanji hari Jumaat. Aiyoyo...janganlah kena mahal-mahal. Raya dah dekat dan kali ni nak balik Kedah pulak Inilah dugaan Tuhan. Kena sabar. Lebih baik rosak sekarang daripada rosak di tengah lebuhraya. Kalau di tengah lebuhraya, jawabnya beraya di lebuhrayalah sebab saya akan balik ke Kedah pada 18hb malam dan raya dijangka pada 20hb. Kena fikir positif, inilah caranya Allah swt nak tolong saya dan keluarga. jadi hari Jumaat ni kena ke Pusat Servis Toyota di Larkin.


Jadi kepada semua yang ada kenderaan, jangan biarkan kenderaan rosak di lebuhraya atau di jalanraya, baik periksa kenderaan sekarang. Biar kita beraya nanti dengan penuh ketenangan dan kegembiraan.

0 comments: