BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

ISTERI & ANAK BONGSUKU

ISTERI & ANAK BONGSUKU
Yang nampak baju hijau bersongkok tu sayalah

Coretan Kesedaran Untuk Cerminan Diri Sendiri

My photo
Dari Rengit ke Sungai Petani, Menetap di Ulu Tiram bersama isteri dan 4 anak, Malaysia
Pengacara Majlis, Trainer Pengacara Majlis, Pengurusan Acara, Pengucapan Awam, Team Building, Kepimpinan, Penyeliaan, Motivasi Diri dan Kumpulan dan Perunding Program Tunas Bistari, Didik Bistari dan Siswa Bistari anjuran JCORP

27 August, 2009

Ikatan Silaturrahim Penting Untuk Kita Semua

Salam.
Pada jam 11.30 pagi semalam saya dan keluarga ke kota Tinggi mencari baju raya untuk anak-anak dara yang 3 orang tu. Baju di KT murah sikit berbanding Angsana. Lepas tu singgah pekan Tiram untuk 'alter' uniform kadet polis Afiqah dan seluar jeans budak-budak tu. Lepas tu ke Tesco Tebrau membeli barangan dapur.

Balik rumah hubungi Yayan dan Dayah ajak keluarga masing-masing berbuka puasa di rumah. Di JB ni adik-beradik saya yang ada tujelah. Ada juga yang lain tapi yang lebih utama rapatkan hubungan dengan adik-adik sendiri.

Petang ni nak hantar Aqila balik ke asrama di IPTI, JB. Pagi-pagi Jumaat dia nak ke KL kerana pelajar IPTI terbabit dengan Hari Kebangsaan pada 31 Ogos ni. Alhamdulillah, setakat ni dia serasi di sana. Minta-minta biarlah lulus cemerlang dan keluar menjadi seorang guru Bahasa Inggeris yang baik. Bila difikirkan balik, Aqila ni meneruskan warisan guru Bahasa Inggeris dalam keluarga. Anjang Aton, cikgu BI, Pak Ngah Amir dia juga cikgu BI dan Acu Nat dia pun cikgu BI. Tak kisahlah yang penting bila tamat belajar, tak payah pening cari kerja.

Sekarang ni, tumpuan terhadap Aliff dan Amiera pulak. Kena bantu untuk pastikan dia juga berjaya dalam SPM tahun 2010. Tahun depan jugak, Amiera akan ambil UPSR. Afiqah tahun 2011 baru PMR. Minta-minta Aliff dah mula sedar betapa pentingnya SPM untuk masa depan dia di dunia ni. Lagipun dia satu-satunya 'boy' dalam keluarga saya. Amiera pulak, kalau beri tumpuan kepada kerja rumah yang cikgu bagi dan buat latihan tambahan mulai sekarang, tak mustahil untuk meneruskan kecemerlangan Afiqah dengan mendapat 5A dalam UPSR. Yang penting diri sendiri kena sedar. Kalau nak berjaya, kena berusaha dari sekarang dan bukannya 'tungguuuuuuuuuuuuuuu'. Menunggu dan membiarkan masa menghampiri tahun depan adalah sikap yang merbahaya untuk diri sendiri....

wassalam

0 comments: