BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

ISTERI & ANAK BONGSUKU

ISTERI & ANAK BONGSUKU
Yang nampak baju hijau bersongkok tu sayalah

Coretan Kesedaran Untuk Cerminan Diri Sendiri

My photo
Dari Rengit ke Sungai Petani, Menetap di Ulu Tiram bersama isteri dan 4 anak, Malaysia
Pengacara Majlis, Trainer Pengacara Majlis, Pengurusan Acara, Pengucapan Awam, Team Building, Kepimpinan, Penyeliaan, Motivasi Diri dan Kumpulan dan Perunding Program Tunas Bistari, Didik Bistari dan Siswa Bistari anjuran JCORP

12 January, 2009

Hari Pertama 12 Januari 2008

Hari ini, seorang sahabat yang juga seorang Pensyarah di UiTM Shah Alam mencadangkan saya menyediakan blog sendiri untuk memperkenalkan diri kepada dunia tentang perkhidmatan yang disediakan saya.

Memang dah lama teringin nak buat blog sendiri tapi rasa macam payah. Hari ni kena gagahkan diri duduk depan laptop dan buat akaun blog dalam googles.

Saya rasa elok saya memperkenalkan diri. Saya bernama Azhar Arifin. Berasal dari negeri Johor dan kini menetap di Ulu Tiram, Johor Bahru. Saya berusia 44 tahun dan mempunyai sebuah keluarga yang bahagia dengan 4 orang anak. Isteri saya seorang Guru dan bertugas di SMK Desa Cemerlang tidak jauh dari rumah saya.

Anak saya yang sulong, Aqila, kini sedang menunggu keputusan SPM. Anak yang kedua, Aliff, dalam Tingkatan 4. Anak yang nombor 3, Afiqah, dalam tingkatan 1 dan yang kecil Amiera, dalam darjah 5.

Saya telah dilahirkan di Rengit, Batu Pahat, Johor. Saya bersekolah di Sekolah Inggeris Rengit. Kemudiannya saya bersekolah di Sek Men Rendah Kebangsaan Rengit sehingga Tingkatan 3. Saya meneruskan pelajaran di Sek Tinggi Batu Pahat sehingga Tingkatan 5.

Selepas itu saya melanjutkan pelajaran di ITM Terengganu (Dungun) dalam Diploma Pentadbiran Awam. Kemudiannya saya meneruskan pengajian di UUM dalam Bachelor Pentadbiran Awam.

Selepas tamat pengajian, pada 2 Mei 1989, saya telah diterima bertugas di PKENJ sebagai Eksekutif Pelatih. Saya kekal dengan PKENJ (sekarang dikenali sebagai Johor Corporation) sehingga 3 Oktober 2008. Maknanya saya berkhidmat dalam kumpulan JCorp selama hampir 19 tahun.

Sekarang saya sepenuh masa menjadi Perunding Takaful dan Perancangan Harta Islam. Saya juga kini menjadi seorang Pengacara Majlis / MC secara profesional. Cukuplah buat hari ini, salam pengenalan daripada saya. Di lain kali saya akan terus menulis di blog ini untuk merakamkan apa yang saya buat dan pengalaman-pengalaman hidup yang mungkin menarik dan mungkin juga kurang menarik tapi sangat bererti dalam hidup saya.

Sekian, wassalam.

Azhar Arifin

0 comments: